Sunday, October 14, 2012

keberkatan masa ??

kadang-kadang kita akan rasa lameeee nye hari ni.
            kadang-kadang kita akan rasa ahhh... sekejap nye!

persoalannya,

bagaimana terisi, apa yang diisi, ke mana diisi ?

kadang-kadang kita rasa masa kita sangat terisi dengan benda-benda elok pada hari itu
     kadang-kadang kita rasa gggrrrr... ape aku buat hari nih! aaaaaaaaaaaaaa.... ketuk   
     kepala dengan bantal.. haha. 


itulah, nak dikatakan keberkatan masa.

yeah. saya ulang,

keberkatan masa.keberkatan masa.keberkatan masa.........

nak ulang lagi ke? haha . tak payah.

macam lagu raihan la.. ingat lima perkara...sebelum 5 perkara....oooo...

pesanan untuk diri sendiri juga,

pernah beberapa kali tersepak pintu atau dinding
terkena ibu jari atau jari kelingking?

haha.

muhasabah ler apa yang kita buat pada hari tu, sebab Allah bagi cash kadang-kadang ada benda yang kita buat. hehe.

pernah satu hari, sentap mak nak aku.

"adeh! sakit giler. *terlanggar bucu dinding*
"fina, ape mu buat hari ni hah? *tanye orang sebelah*
"errr....entah. hehehehe *dalam hati duk teringat ade buat bende lagho.. haha*

oke. pikirlah baik-baik, rancanglah betul-betul.

"Allah tak pernah berfirman, orang muda takkan mati"

penuhi amal kanan kita.. padam amal kiri kita. jum jadi mukmin professional. bak kata ustaz pahrol.

indahnya hari, bermula dengan tahajjud, mintak laaaa ampun kat Tuhan banyak3. rintihlah supaya rasa rindu untuk bertemu Tuhan itu ada.

indah juga hari andai solat dhuha ditunaikan.
mintak pada Allah mudahkan urusan,supaya rezeki senang..dan paling penting minta dengan Allah keberkatan masa..

:)

"demi masa!
"sesungguhnya manusia itu dalam kerugian"
"kecuali orang-orang beriman dan beramal soleh" 


*minggu test yang sangat mencabar roh aku. ooh. Law! sometimes u make me fall in love wif u, sometimes u make me feel crazy!  haha..

sebelum buku law dibuka, haha aku nak kongsi lagu ni. namenyee qasidah burdah.
entah nape, dalam banyak2 versi, aku suke giler versi ni sebab ada ala2 lenggok hindustan. hehe. *macam lari topik je. aah.lantak aku lah.

layan...


tata!

*sollua'lannabi. <3 <3

No comments: