Thursday, April 4, 2013

Nilai


Aku : Aku rasa kita kena letak nilai yang tinggi untuk satu-satu benda.

Mata dia terkebil-kebil.

Dia : Kau biar betik. Nilai apa nak letak dalam satu pernikahan? Aku dah betul-betul nak nikah kot cuti ni.

Aku : Dah tu, banyak lagi masa sebelum nikah ni. Letaklah nilai kau dulu. Ni, aku bukan cakap pasal nilai mas kahwin ni. Nilai lain. Erk, orang sebut niat yang besar. Aku suka sebut nilai. Chomel je.

Dia : Ececeh. Apa kau nak letak nilai dalam pernikahan nanti?

Aku : Mana boleh bagitahu. Ofkos, aku kena bernilai dulu sebelum letak nilai. Haha. Bila ada masalah nanti, kurang-kurang, masalah aku pun ada nilai. Harga solution pun ada nilai. Huiii. Orang Terengganu sebut KOYA oke. KOYA.

Dia : zzzz. KOYA tu ape?

Aku : KOYA tu macam kau lah. Hahaha.

Pap. Kena hempuk.

Tiba-tiba aku terasa dewasa.

p/s : Bila buat planning 5 tahun akan datang, aku nampak benda besar nak datang. Besar gedabak. Aku boleh doa, usaha bagai. Tapi aku tahu Dia yang control segala. Kan?

Kahlil Gibran cakap,

“When you were a wandering desire in the mist, I too was there, a wandering desire. Then we sought one another, and out of our eagerness dreams were born. And dreams were time limitless, and dreams were space without measure.”

Cek balik nilai yang aku letak dolu-dolu.

No comments: