Tuesday, October 25, 2011

Tuhanku
Tika hatiku menangis
Hanya kau saja yang tahu
ketika dunia tiada simpati
kau tetap mendengar rintihanku

ketika aku dalam kepayahan , sendirian dihimpit cubaan 
Kau berikan aku kesabaran , pengalaman mengajar erti kehidupan

Tuhanku 
ketika aku buntu
Kau berikan aku kekuatan
Kau tunjukkan aku jalan
Kau tak biarkan aku keseorangan

Ya Rahman..ya Rahim..
syukurku walau melangit.. masih tidak mampu menandingi nikmat yang kau kurniakan kepadaku
sungguh aku hamba terhina yang tidak malu
betapa ku sering menderhakaiMu..setiap detik..setiap ketika.. 

namun..aku tahu.. Engkau sentiasa disisiku.


ya Rabb. 

Jika rindu ini membuatku sakit
kurniakanlah rasa rindu dan sakit ini hanya kepadaMu .. amiin..

2 comments:

naora - khalish said...

:)

Allah boleh jadi lebih dari BFF.

kan?

kadang tuh, kita suka bersendirian, sebab kita fikir, oh, manusia ni langsung tak faham aku... kan?

manusia takde pape, takle nak bagi pape pun..tapi Allah boleh. :)

yakin, luahan pada Allah mesti rasa manis dia lain dari biasa, luar biasa. sangat kan? depan Allah, ego kita rendah, lemah kita nampak, air mata jatuh banyak pun, kita tahu Dia pasti menghitungnya..

susah sangat hidup ni, sebab jalan kita menuju Jannah. target kita syurga. bukan biasa biasa. target kita menuju Rasulullah. target kita, khalifah Islam pasti akan tertegak nanti..

kuatkan jiwa. kalau tak mampu, seek help from Him. :)

naora - khalish said...

thank you, my dear.. T.T
may Allah bless u alwayz, i love u becoz of Allah.